Geodata | My Esri veiledning

My Esri veiledning

My Esri er nettstedet der du kan vise og administrere Esri-informasjon for organisasjonen din. Det er gjennom My Esri du laster ned og lisensierer Esri-programvare.

Du kan også opprette nye tekniske supportsaker og få oversikt over saker din organisasjon har sendt inn. Samt se programvarefeil og vise ordrehistorikk med vedlikeholdstilbud for organisasjonen din.

Få hjelp gjennom My Esri

Gjennom My Esri kan du sende inn to type saker; teknisk support- og/eller kundeservicesaker.

Teknisk supportsaker

Ved å opprette tekniske supportsaker gjennom My Esri, vil du kunne ha oversikt over alle saker din organisasjon har sendt inn. Du kan trykke deg inn på supportsakene for å få full innsikt og eventuelt legge inn kommentarer i åpne saker, hvis relevant informasjon har dukket opp.

Kundeservicesaker

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger som ikke er relatert til teknisk kundestøtte kan du fylle inn tilbakemeldingsskjemaet Still et spørsmål.

Hvordan opprette supportsaker?

For å opprette en supportsak gjennom My Esri, klikker du deg inn på Mine Organisasjoner > Kundestøtte. Deretter klikker du på Opprett sak i venstre kolonne, som vist på skjermbildet under.

Når du skal opprette en teknisk supportsak gjennom My Esri blir du tatt til en trinnvis utfylling. Trinn 1 krever at du oppgir informasjon om programvaren og maskinvaren du har problemer med.

I Trinn 2 gir du en detaljert beskrivelse av problemet. Du må velge problemkategori, disse vil være bygget på hvilken programvare og/eller maskinvare du har valgt i trinn 1. Deretter må du velge en underkategori for problemet som igjen bygger på valg av problemkategori.

Deretter fyller du inn en kort tittel som oppsummerer problemet i forespørselen din, og en detaljert beskrivelse av problemet. Her ønsker og håper vi at du fyller inn så mye informasjon du kan. Hva gjorde du? Fikk du en feilmelding? Hva var i så fall feilmeldingen? Hvilke data brukte du da feilen oppstod?

Har du skjermbilder kan du laste de opp under Vedlegg. Du kan også legge ved andre filer som du tror vil gjøre det enklere for oss å forstå problemet du har. Du kan legge ved så mange filer du vil så lenge det ikke overstiger grensen på 40 MB.

Hvis du har vedlegg som er større enn 40 MB, kan du også zippe disse filene, slik at du kan laste opp mer data ved behov.

Trinn 3 er valgfri hvor du kan legge til tilleggsinformasjon med andre kontaktpersoner og eller annen organisasjonsinformasjon du ser relevant for saken.

I trinn 4 får du et sammendrag av din forespørsel. Ser det fint ut er det bare å trykke på Send forespørsel.

Møter du denne når du prøver å opprette en teknisk supportsak?

Da mangler du tilgangen Autorisert kontaktperson. For å få tilgang til dette må deres organisasjon ha en administrator i My Esri. Ta kontakt med de som administrerer Esri programvare hos dere, eller kontakt Martine på martine.breiby@geodata.no for å få hjelp til å sette opp en administrator for deres organisasjon.

Eller møter du kanskje denne når du trykker på Mine Organisasjoner?

Det betyr at du din My Esri profil ikke er koblet opp mot en Organisasjon. Ta kontakt med de som administrerer Esri programvare hos dere for å få en Token, eller trykk på Be om tillatelser i kolonnen til venstre og fyll inn organisasjonens My Esri navn og minimum én tillatelse du trenger.

.